Конвенциялар

 Конвенциялар –Ұлттық деңгейде өзгеріссіз қабылданған ECTS бөліктері:

а) Бакалавриаттағы жоғары білімнің ұзақтығы 4 жылды құрайды, бұл күндізгі бөлімде оқу жылына белгіленген 60 академиялық кредит санына сәйкес келеді.

Магистратурада жоғары білім беру ұзақтығы 1-2 жыл және 60-120 академиялық кредитке сәйкес келеді.

б) Күндізгі оқу нысанындағы оқу жылы 60 кредитке, ал семестр сәйкесінше 30 кредитке тең.

в) Бір курс (пән)/модуль бойынша оқудың стандартты ұзақтығы семестр болып табылады.

  1. d) Кредиттер жеке бағаланатын курс/модуль бөлімшелері және басқа қызмет (мысалы, тәжірибелік орналастыру, лицензиат емтиханы) үшін беріледі.
  2. e) Несиелер толық сандық мәндер ретінде беріледі.

е) Кредиттерді жоспарлау және жинақтау процесінде «орташа студент» түсінігі қолданылады – жылдық оқу жоспарын толық және уақтылы орындаған, өту бағаларымен бағаланатын және белгіленген кредиттерді жинақтайтын студент: семестрде 30 және әр семестрде 60. жыл.

  1. g) Студенттің орташа жылдық оқу жүктемесі аудиториялық сағатты және жеке жұмыс уақытын қосқанда шамамен 1500–1800 сағатты құрайды. Ұлттық жоғары білім беру жүйесінде студенттердің жылдық оқу жүктемесі шамамен 1800 сағатты құрайды. Бір жұмыс кредиті 25-30 оқу сағатына тең.
  2. h) Кредиттер курстың/модульдің/оқу жоспарының бір бірлігі үшін және студент оқудың барлық режимдерінде талап етілетін барлық жүктемені орындаған және ең төменгі бағамен қабылдау талаптарына сәйкес болған жағдайда ғана беріледі.
  3. i) Мекемелерде және аккредиттелген бағдарламаларда алынған несиелер басқа мекемелер мен бағдарламаларда мойындалады және әлеуетті өтеледі.
  4. j. Кредиттердің жинақталуы қол сұғылмаушылықты қамтамасыз етеді және егер олар университеттерде және аккредиттелген бағдарламаларда алынса, олар үздіксіз білім алуға мүмкіндік береді.

 

  1. ECTS негізгі түсініктері

1.1 Академиялық ECTS кредиттері

Академиялық ECTS кредиттері оқу жоспарында белгіленген курс/модуль/әрекеттің әрбір бірлігіне тағайындалатын 1-ден 60-қа дейінгі толық сандық мәндер болып табылады. Бұл несиелер бөлінбейді және кезең-кезеңімен алынбайды.

Білім беру бағдарламасының мазмұны кемінде 240 ECTS кредитіне сәйкес болуы керек.

Несие бірлігі

Қазақстандық несие жүйесін еуропалық жүйеге көшіру жүйесі мынадай:

 

10 сағаттық аудитория сабақтар (дәріс, практикалық және зертханалық сабақтар)

1 ECTS кредиті = 10 сағат MTSP

10 сағат SRS

 

15 сағаттық аудитория сабақтар (дәріс, практикалық және зертханалық сабақтар)

Қазақстан Республикасының 1 кредиті = 15 сағат СҒЗЖ

15 сағат SRS.

 

1 ҚР кредиті = бакалавр дәрежесі үшін 1,5 ECTS кредиті.

Мамандандырылған магистратура бағдарламалары үшін – 1 ҚР кредиті = 2 ECTS кредиті, ғылыми-педагогикалық бағдарламалар үшін – 1 ҚР кредиті = 3 ECTS кредиті.

Докторантура бойынша – 1 ҚР кредиті = 4 ECTS кредиті.

Осылайша, жұмыс оқу жоспарларын (ЖОК) қазақстандық кредиттік жүйеден еуропалық жүйеге көшіру сағаттық толтыру нормасын өзгертпей жүзеге асырылатын болады.

1.2 Білім беру несиелерін беру ережелері:

а) Несиелерді бөлу

Оқу жоспарының әрбір компоненті – курс/модуль бірлігі, практикалық тәжірибе, емтихан және т.б. кредиттердің белгілі бір саны осы бағдарлама үшін қарастырылған жалпы саннан тағайындалады. Кредиттерді бөлу аудиториялық сағаттардың (дәрістер, семинарлар, зертханалық жұмыстар, өзіндік жұмыстар) санына, оның ішінде сессия уақытына (емтихандар) байланысты жүзеге асырылады және оқу жоспарында жазылады.

Бір пәнге кредиттерді бөлуді бөліктерге бөлуге болмайды.

б) Кредиттер беру курс бірлігін/модульін немесе өз бетінше орындалған жұмысты жылжытумен бір мезгілде жүзеге асырылады. Осылайша, несиелерді беру кезінде бағаланған нәтижеге қол жеткізу үшін жоспарланған жұмыс көлемінің орындалғаны құжатталады. Бір курс/модуль бірлігін алға жылжыту шарты бағалау жүйесіне тән. Курс бірлігін/модульін бағалау нәтижесінде алынған бағалар осы курс бөлімі үшін берілген кредиттерді беруге мүмкіндік береді. Модульдер ішінде әрбір құрамдас бойынша «несие» алу модуль үшін кредиттердің берілуіне әкеледі. Кредиттер, сондай-ақ бағалар студенттің транскриптінде, академиялық ұтқырлық жағдайында үлгерім туралы есептерден үзінді көшірмелерде және оқуды аяқтағаннан кейін берілген дипломға қосымшада жазылады.

в) Несиелердің жинақталуы

Жинақтау функциялары бар кредиттік жүйеде семестрді, оқу жылын немесе оқудың интегралды бағдарламасын сәтті аяқтау бағдарлама талаптарына сәйкес кредиттердің нақты санын алудың шарты болып табылады. Берілген несиелер жинақталады.

Белгілі бір сала бойынша бакалавр/магистратура дәрежесін алу оқу жоспарында қарастырылған жинақталған кредиттердің жалпы санына байланысты (180-240 және 60/120).

Кредиттерді бір оқу циклі (несие мобильділігі) шеңберінде алдын ала алуға және келесі семестрлерге ауыстыруға болады.

Алынған кредиттер оқудың бүкіл кезеңінде танылады және олардың танылуына бағдарламалардың немесе оқу жоспарларының кейінгі өзгерістері әсер етпейді (кредиттердің тұрақтылығы).

Оқу барысында студент жылына 60 кредит/семестрде 30 кредит жинай алады. Бұл кредиттерді курс бөлімдері/модульдері және қосымша іс-шаралар (еркін таңдау курс бөлімдері, жазғы демалыс кезінде жүзеге асырылатын курстар және т.б.) үшін алуға болады.

Несиелер бір трек немесе қосымша біліктілік үшін модульдерде жинақталуы мүмкін.

г) Несиелерді есепке алу

Несиелер факультеттен/білім беру мекемесінен басқасына курс бөлімдері, модульдер немесе оқудың шағын кезеңдері бойынша (көлденең кредиттер) өзара есептелуі мүмкін. Академиялық кредиттерді өзара есепке алу функциясын жүзеге асыру тартылған университеттер (факультеттер) арасында белгілі бір шарттарға қол қойылғаннан кейін және студенттердің ауыстыру туралы өтініштері болғаннан кейін ғана мүмкін болады. Мұндай серіктестік жеткілікті икемді құрылымы бар белгілі бір үйлесімді оқу бағдарламаларының болуын және олардың құрамдас бөліктерінің бірдей білім беру мақсаттарына қол жеткізуге бағытталғанын болжайды.

Несиелер оқу/кәсіптік оқыту/мамандықтар/траекториялар аясында өзара есепке алынады, азды-көпті жуықтап (құрылымдық есепке алу).

Кредиттер жоғары білім берудің бір академиялық циклі шеңберінде ғана өтелуі мүмкін (бакалавриат, магистратура, докторантура).

Әріптестік университетаралық келісімдер студентке енгізілген және тағайындалған курс бөлімшелері/модульдері үшін өзара кредиттік аударымға кепілдік береді. Елдің жоғары оқу орнының құзырлы органдары кредиттерді ұтқырлыққа тартылған студент қайтып келгенде мойындайды. Студенттен тану үшін келіссөздер жүргізу талап етілмейді. Келісім және Дипломға қосымша келісім, тану және баламалылық функциясын орындайды.

 

1.3 Оқу үрдісінде несиелерді пайдаланудың артықшылықтары

 

Оқу қызметін кредиттер арқылы бағалау мыналарды қамтамасыз етеді:

а) әртүрлі оқу жоспарлары арқылы икемді білім беру бағдарламаларын құру;

б) жаңа пәндерді енгізу есебінен оқу жоспарларының икемділігі;

в) студент үшін әртүрлі нұсқалардың ауқымы;

г) оқушылардың ұтқырлығы;

д) басқа университеттерде оқудың ықшам кезеңдерін тану;

  1. f) дипломдарды тану.

 

1.4 Студенттердің оқу жүктемесі

Студенттің жүктемесін дұрыс анықтау үшін келесі қадамдарды орындау ұсынылады:

а) Курс модульдерінің/бірліктерінің жазбаларын жүргізу

Модульдік және модульдік емес жүйелер бар. Модульдік емес жүйелерде әрбір курс бөлімінде кредиттер саны әртүрлі болуы мүмкін. Керісінше, модульдік жүйеде курс модульдері немесе бөлімдерінде белгіленген кредиттер саны болады. Бір модуль бойынша жұмыс көлемі студенттің жалпы оқу бағдарламасының бөлігі ретінде орындауы тиіс тапсырмалардың жалпы санына байланысты.

б) Жұмыс жүктемесін есептеу

Әрбір курс/модуль бірлігі келесі аспектілер негізінде анықталатын оқу іс-әрекеттерінің жиынтығына негізделген:

  • Курс түрі: дәріс, семинар, ғылыми-зерттеу семинары, практикалық сабақ, зертханалық жұмыс, бағытталған жеке оқыту, курстық жобалар, практикалық тәжірибе және т.б.;
  • Оқу іс-әрекетінің түрі: жоспарлы сабақтарға қатысу, арнайы сынақтар орындау, практикалық немесе зертханалық дағдыларды дамыту, жазбаша жұмыс, ұсынылған әдебиеттерді оқу және т.б.;
  • Бағалау түрі: ауызша емтихан, жазбаша емтихан, ауызша баяндау, тест, эссе, тест, портфолио, реферат, саладағы қызметі туралы есеп және т.б.

Мұғалімдер әрбір курс/модуль бөлімі үшін жоспарланған іс-шараларды орындауға қажетті уақытты бағалайды. Сағатпен көрсетілген жұмыс көлемі әрбір курс бөліміне берілген кредиттер санына сәйкес келуі керек. Мұғалімдер уақытты тиімді пайдалану үшін тиісті стратегияны әзірлеуі керек. Студенттің курс бірлігін/модульін меңгеруі немесе оқу жоспарынан іс-әрекетті жүзеге асыруы үшін қажетті жұмыс көлемін анықтау үшін тьютор, атап айтқанда, спецификалық және әдістемелік-дидактикалық қолдау көрсетуге міндетті.

в) Студенттердің пікірлерін кезеңді түрде бағалау арқылы жүктемені есептеудің дұрыстығын тексеру

Студентке оқу қызметінің әртүрлі түрлеріне кредит алу үшін берілетін оқу жүктемесін есептеудің дәстүрлі әдісі студенттерге оқу кезінде де, одан кейін де сауалнаманы пайдалану болып қала береді.

  1. d) Жұмыс жүктемесіне немесе оқу әрекеттеріне түзетулер

Курс бірлігінің мазмұнын бақылау немесе жаңарту нәтижесі студенттің оқу жүктемесіне және/немесе курста белгіленген оқу әрекеттеріне түзетулер енгізуі мүмкін. Модуляцияланған жүйеде оқытылатын материалдың көлемін және/немесе оқыту әрекетінің түрін, оқу мен бағалауды реттеу қажет, өйткені кредиттер саны бекітілген. Модуляцияланбаған жүйеде кредиттер саны тұрақты болғандықтан (жарты жылдық үшін 30, бір жыл үшін 60 және т.б.) кредиттер санын өзгертуге және басқа курс бірліктерін пайдалануға болады. Студенттің оқу жүктемесін және/немесе оқу әрекетін түзету мониторинг шеңберінде жұмыстың күтілетін және нақты көлемі арасында сәйкессіздік анықталған кезде қажет.

 

1,5 ECTS бағалау шкаласы

Бағалау – оқу процесінің негізгі құрамдас бөлігі. Жергілікті/ұлттық деңгейде оқушылардың жетістіктері жарамды бағалау жүйесі арқылы құжатталады. Әртүрлі ұлттық білім беру жүйелерінде берілген бағаларды қабылдауды және салыстыруды жеңілдету үшін ECTS шеңберінде бір жүйедегі оқушыларды салыстыруға бағытталған, студенттің қабілеттерін анықтау үшін бірыңғай бағалау шкаласы әзірленді, бұл мүмкіндік береді. бітірушілердің жалпы рейтингінде әрқайсысының орнын белгілеу. Сонымен, басқа студенттермен салыстырғанда студенттің жетістіктері туралы статистикалық ақпарат бағаланатын ECTS шкаласын қолданудың алғы шарты болып табылады.

 

ECTS бағалау шкаласы кесте түрінде ұсынылуы мүмкін:

 

ECTS ұпайы        Әдеттегідей баға алған оқушылардың % Пікірлер

А

IN

МЕН

D

Е       10

25

отыз

25

10     анықтамасын пайдалану«өте жақсы» немесе «жақсы» бағалары енді ұсынылмайды, өйткені олар ECTS бағалау шкаласында пайыздық рейтингте жеткіліксіз болып саналады.

FX    –        Қанағаттанарлықсыз, осы сессияны қайта өткізу мүмкіндігі бар

X      –        Нашар, келесі сессияда қайталаумен.

 

Қазақстан Республикасында қолданылатын білімді бағалаудың көп баллдық жүйесі

Әріптік баға        Ұпайлар    %-жаңа мазмұн   Дәстүрлі бағалау

Және цифрлық баламасы      4.0    95-100        Тамаша

A-     3.67   90-94

B+    3.33   85-89

IN     3.0     80-84 Жақсы

IN-    2.67   75-79

C+    2.33   70-74

МЕН 2.0     65-69 Қанағаттанарлық

МЕН –        1.67  60-64

D+    1.33   55-59

D      1.0     50-54

Ф      0        30-49 Қанағаттанарлықсыз

 

2 ECTS жүйесінің құралдары

а) Студенттік өтініш формасы (ECTS үлгісі)

Шетелде шектеулі уақыт кезеңіне басқа университетте оқығысы келетін мобильді студенттерге арналған ECTS түріндегі өтініш формасы ішкі ұтқырлық жағдайында да пайдалануға рұқсат етіледі.

Өтініш формасын студент басқа ЖОО таңдағаннан кейін, осы университеттің ақпараттық досьесін зерттеп, кафедра меңгерушісімен кеңескеннен кейін толтырады. Мобильді студент университет аясында аяқтауы тиіс оқу бағдарламасы туралы өте нақты түсінік қалыптастыру өтінішке қол қою алдында болады. Кафедра меңгерушісінің көмегімен бұрын түзетілген таңдалған оқу бағдарламасы ECTS институтының менеджерімен келісіліп, нақтылануы тиіс.

Студенттің ұтқырлығы туралы барлық ақпаратты қамтитын студенттік өтініш формасы қабылдаушы университетке ұсынылады.

б) Университетпен оқыту туралы келісім-шарт (келісім).

ECTS оқыту келісімшартын жасау міндетті болып табылады. ERASMUS бағдарламасы жағдайындағыдай белгілі бір уақыт аралығында шетелде оқитын мобильді студенттер үшін жасалған және ұтқырлықты ұйымдастырудың бір бөлігі ретінде пайдаланылатын ECTS оқу келісімшартын ұлттық мобильділік процесінде де пайдалану ұсынылады. деңгейі.

ECTS оқу келісім-шарты студент оқу үшін таңдаған курс бөлімдерінің немесе модульдердің тізімін қамтиды. Әрбір бірлік үшін ECTS кредиттерінің атауы, коды және саны көрсетіледі.

Оқу келісімшартына үш тарап қол қояды: ұтқырлыққа қатысатын студент, жіберуші оқу орнын ұсынуға уәкілетті тұлға және студенттің таңдалған курсты немесе модуль бөлімдерін оқу мүмкіндігін қамтамасыз ететін қабылдаушы оқу орнының баламалы өкілі. Осы үш тараптың әрқайсысында үш тарап қол қойған оқыту келісімшартының бір данасы болуы керек.

ECTS оқу келісімшарты орындалған курстар үшін кредиттерді аударуға және оларды осы студенттерге жылжытуға кепілдік береді. Студент қайтып келгеннен кейін жіберуші университеттің құзыретті органы немесе өкілі келісім-шарт негізінде эквиваленттілік пен толық академиялық тануды жүзеге асырады. Студенттен тану үшін нұсқаушымен келіссөздер жүргізу талап етілмейді.

Оқудың ықшам кезеңін тану қабылдаушы университетте оқуды сәтті аяқтағаннан кейін жіберуші университетте ескерілетін курс бірліктерін/модульдерін көрсетуді қамтиды.

в) Бағаларды есепке алу (академиялық жазбадан үзінді) ECTS

ECTS бағасының ығысуы қатысқан курс бірліктерін/модульдерін, жинақталған кредиттерді, алған бағаларын (ұлттық бағалау жүйесінде) және жақсырақ, сәйкес ECTS бағаларын өзара тану арқылы студенттің жеткен жетістіктерін құжаттау үшін қолданылады. ECTS бағасының аудармасы студенттің ECTS ұтқырлығы шеңберінде орындаған жұмысын сапалық және сандық түрде көрсетеді және академиялық танудың негізгі құралы болып табылады.

ЖОО аралық алмасу үшін студенттік бағаларды есепке алудан басқа, ECTS кредиттері де есептеледі.

ECTS бағасының студенттің нәтижелерімен арақатынасы оқуды аяқтағаннан кейін берілетін Дипломға қосымшаға енгізіледі.